تفاوت بین سفال و سرامیک چیست؟
توضیح و تفسیر در خصوص سفال و انواع محصولات سفالی
تفاوت بین سفال و سرامیک چیست؟
شنبه 28 دی 1398 ساعت 17:17 | بازدید : 134 | نویسنده : مرتضی احمدی | ( نظرات )


سفال و سرامیک چیست؟ آیا تفاوت وجود دارد؟ آیا همه چیزهایی که از سفال سفالی ساخته شده است؟ آیا همه سرامیک ها از خشت ساخته شده اند؟

سفال و سرامیک هزاران سال بخش مهمی از فرهنگ بشر بوده است. از شیشه های ذخیره سازی ماقبل تاریخ تا کاشی های روی پرده های فضایی ، سفال و سرامیک نقش کلیدی در تلاش های بی شماری انسان ایفا کرده اند. اما چگونه آنها را تعریف کنیم؟

 

سرامیک چیست؟
یک سفالگر زن در استودیوی سفالگری خود در ژاپن کار می کند.از نظر فنی ، سرامیک چیزهایی است که از موادی ساخته شده اند که هنگام گرم شدن دائماً تغییر می کنند. به عنوان مثال ، خاک رس دارای آب پیوندی شیمیایی در آن است که باعث می شود وقتی یک اجسام خاک رس خشک شده در آب قرار بگیرد ، فروپاشید (تجزیه). پس از گرم شدن (اخراج) بین 660 تا 1470 F (350 و 800 C) ، رس به سرامیک تبدیل می شود و هرگز دوباره حل نمی شود.

تمام خشت ها یک ماده سرامیکی هستند ، اما مواد سرامیکی دیگری نیز وجود دارد. لعاب ها همچنین مواد سرامیکی هستند زیرا در هنگام شلیک به طور دائم تغییر می کنند. سرامیک های صنعتی شامل طیف وسیعی از مواد مانند کاربید سیلیس و اکسید زیرکونیوم است.


سفال چیست؟
به طور کلی سفال به عنوان ظروف ساخته شده از خشت در نظر گرفته می شود. "گلدان" اصطلاحی است که برای هر تعداد فرم ظروف استفاده می شود. هر دو کلمه از پستان انگلیسی انگلیسی "to push" مشتق شده است. وقتی در نظر می گیریم که سفالگر همانطور که گل رس ها را روی چرخ پرتاب می کند ، فشار می آورد ، می توان به راحتی فهمید که این فرآیند چگونه نام خود را گرفته است. اصطلاح سفالگری ممکن است به عنوان یک صفت با برخی از اشیاء مانند مجسمه های کوچک نیز استفاده شود.

در کشورهای صنعتی ، سفالهای مدرن را می توان از دو طریق طبقه بندی کرد. سفال و سرامیک تجاری وجود دارد که در کارخانه ها تولید می شود و سفال های استودیویی وجود دارد که توسط صنعتگران انفرادی تولید می شود. همچنین ممکن است "سفالگری هنر" را بشنوید ، که ممکن است به صورت تجاری یا توسط یک صنعتگر شخصی تولید شود.


سفالهای استودیویی
بشقاب های سفالی آبی و سبز ، کاسه ها و لیوان های قهوه روی قفسه
Julien McRoberts / گتی ایماژ
سفالهای استودیویی (سرامیک استودیو) می تواند بسیار متنوع باشد. گلدان های تولیدی در ساخت مقادیر زیادی از وسایل سرامیکی مانند بشقاب ، پلاستر ، ظروف ، کاسه و غیره فعال هستند. گلدان های تولیدی می توانند با یک صد پیمانه خاک رس بنشینند و به همان شکل در تمام روز پرتاب کنند. گلدان های تولید اغلب از تکنیک پرتاب کردن تپه استفاده می کنند زیرا باعث می شود زمان صرف شده در مرکز قرار دادن خاک رس و حرکت خفاش ها بر روی و از چرخ چرخ کاهش یابد.

دیگر گلدان های استودیویی بیشتر به ایجاد اشکال برای منحصر به فرد بودن و زیبایی خود علاقه مند هستند. این قطعات "هنری" ممکن است هنوز عملکرد کاملی را حفظ کنند ، یا ممکن است به سمت مجسمه سازی تر حرکت کنند. بسیاری از این قطعات "یک و یک" هستند ، به این معنی که آنها یک نوع هستند.


خشت به عنوان یک مدیوم مجسمه سازی
زیبایی مجسمه های خشت خام خدایان هندو مانند Saraswati
Soumya Sumitra Behera / گتی ایماژ
از زمان های پیش از تاریخ تا به امروز ، از گل رس نه تنها برای ایجاد وسایل مفید مانند کاسه ها و کوزه های انبار استفاده شده ، بلکه از آثار غنی از هنر سه بعدی نیز استفاده شده است. ممکن است هنرمندان خشت مانند پیتر هالند به عنوان طراحان سفالهای تجاری فعالیت کنند ، ممکن است آنها به عنوان بخشی از سفالهای استودیویی خود کارهای مجسمه سازی را انجام دهند ، یا ممکن است منحصراً به عنوان مجسمه سازهای سفالی کار کنند.

 

 

 

پاتر ، هنرمند سرامیک یا چه؟
سفالگری گلدان گلدان چرخ خود را می سازد
بنیاد دلسوزانه چشم / مارک لانگریج / گتی ایماژ
برای کسانی که با خاک رس کار می کنند اصطلاح مفرد وجود ندارد. در عوض ، برعکس درست است. برخی از متداول ترین اصطلاحات هستند

پاتر: اصطلاح عمومی برای یک صنعتگر فردی است که در خشت کار می کند
سفال تولید: این قومها تعداد زیادی گلدان های کاربردی را به عنوان اصلی ترین کار خود می سازند
گلدان های استودیویی: غالباً افرادی که قطعات یک طرفه را ایجاد می کنند اما ممکن است سفال تولید را نیز انجام دهند
هنرمندان سرامیک: کسانی که آثار هنری رس را خلق می کنند
هنرمند خشت: مانند یک هنرمند سرامیک ، اما ممکن است قطعات آنها را آتش نکند (یعنی آنها به عنوان طراح سفال های تجاری کار می کنند)
سرامیک: هر کسی که با مواد سرامیکی چه به صورت صنعتی و چه به عنوان یک فرد کار می کند
مهندس سرامیک: کسانی که با شیمی و فیزیک مواد سرامیکی کار می کنند (اغلب در صنعت)




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آرشیو مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شهر سفال و آدرس sofalcity.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 2
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 2
:: بازدید ماه : 2
:: بازدید سال : 71
:: بازدید کلی : 1392